Jak stworzyliśmy bloga którego odbiorcy chcą czytać?
Case study sklepu uptrend.pl
Blog marki Uptrend to przestrzeń, która nie tylko przyciąga uwagę czytelnika, ale również buduje zaangażowanie klientów. Dzięki analizie danych, zrozumieniu potrzeb odbiorców i strategicznemu podejściu, zbudowaliśmy bloga, który jest chętnie odwiedzany i wysoko oceniany przez czytelników. Chcesz wiedzieć, jak osiągnęliśmy taki sukces?
Spis treści
- Zrozumienie odbiorcy to podstawa – definiowanie grupy docelowej
- Tworzenie unikalnego contentu: dlaczego autentyczność ma znaczenie
- Struktura bloga: Jak zorganizować treści, aby były przejrzyste?
- Optymalizacja SEO, czyli jak ułatwiamy odbiorcom znalezienie naszego bloga
- Na co lubią patrzeć ludzie? Wizualna strona bloga
Definiowanie grupy docelowej
Pierwszym krokiem na drodze do stworzenia angażującego bloga było dokładne zdefiniowanie grupy docelowej.
Zrozumienie, kim są potencjalni klienci sklepu uptrend.pl, jakie mają potrzeby, zainteresowania i problemy. Pozwoliło nam to precyzyjnie dostosować treści do oczekiwań przyszłych czytelników bloga oraz klientów sklepu online.
Przeanalizowaliśmy dane demograficzne, preferencje zakupowe oraz zachowania użytkowników i stworzyliśmy persony, które stały się fundamentem naszych treści. Dzięki temu mogliśmy tworzyć wpisy, które nie tylko odpowiadają na pytania naszych odbiorców, ale także są dla nich inspiracją do działania.
Zastanawiasz się, kim/czym tak naprawde jest wyżej wspomniana persona? Zapytaliśmy o to naszą doświadczoną Senior Marketing Managerkę Martę!
W kontekście strategii marketingowej „persona” to szczegółowy opis fikcyjnej postaci – idealnego klienta/użytkownika produktu czy usługi.
Celem przygotowania persony jest lepsze zrozumienie potrzeb, motywacji, zachowań i preferencji docelowej grupy odbiorców. Persona umożliwia tworzenie bardziej skutecznych i spersonalizowanych przekazów marketingowych oraz ułatwia planowanie działań, które będą najbardziej efektywne. Dzięki niej możemy przewidzieć zachowania konsumenckie, np. jak klienci podejmują decyzje zakupowe, na co zwracają uwagę czy jaki preferują sposób otrzymywania informacji (mail, social media, kontakt bezpośredni).
Marta
Senior marketing manager Evostudio
Artykuł Trendy wnętrzarskie 2024 – co będzie modne w łazienkach? wygenerował największy ruch, co potwierdza, że poprawnie zdefiniowaliśmy personę i trafiliśmy w sedno zainteresowań naszych czytelników. Wpis osiągnął 676 kliknięć w zaledwie 90 dni
Dlaczego autentyczność ma znaczenie
Wierzymy, że autentyczność jest kluczowa w budowaniu relacji z odbiorcami.
Użytkownicy coraz częściej szukają treści, które są nie tylko informacyjne, ale także inspirujące i angażujące. Dlatego na naszym blogu stawiamy na unikalne i oryginalne treści, które wyróżniają się na tle konkurencji.
Zastanawiasz się, skąd czerpać pomysły na wpisy? Mamy kilka trików, które wykorzystujemy w naszej pracy!
Potrzeby klientów na pierwszy miejscu
Priorytetem są dla nas potrzeby i rekomendacje klienta, który zna swoją markę ,,od podszewki”. Regularne spotkania przedstawicieli firmy ze specjalistami Evostudio pozwalają na zbudowanie planu publikacji zgodnych z wizją klienta.
Propozycje działu SEO
Stała współpraca z działem SEO pozwala nam tworzyć plan publikacji blogowych, których aktywnie poszukują potencjalni klienci. Publikacje są też skuteczne pod kątem pozycjonowania, dzięki czemu jesteśmy w stanie osiągać naprawdę świetne wyniki w wyszukiwarkach!
Inspiracje modą
Nowości w branży, moda, inspirujące zdjęcia lub artykuły to solidna baza pomysłów na wpisy blogowe. Kiedy brakuje wizji polecamy zajrzeć np. na Pinteresta!
Research u konkurencji
Przy wyborze tematu warto sprawdzić, o czym piszą inni? Taki research pozwala nakreślić tematy, które należy rozwinąć, poruszyć ponownie lub po prostu zrobić to lepiej 😉
Wsparcie sztucznej inteligencji
Gdy brakuje pomysłów, warto wykorzystać możliwości sztucznej inteligencji. ChatGPT jest w stanie zaproponować wiele ciekawych tematów, które można indywidualnie dostosować do języka komunikacji marki.
Pojawia się pytanie czy autentyczność ma tak naprawdę duże znaczenie w kontekście odniesionych sukcesów blogowych?
Co jest ważniejsze – użycie odpowiedniej ilości słów kluczowych we wpisie, czy stworzenie artykułu, który będzie inspiracją i realną odpowiedzią na pytania potencjalnych klientów? Sprawdźmy, co o tym sądzi nasz doświadczony specjalista SEO – Piotr.
Narzędzia SEO do tworzenia treści są bardzo dużą pomocą, ale w mojej ocenie jeszcze długo nie zastąpią człowieka.
Pisanie to zawieranie nowych trendów, mody jak i niuansów, gdzie narzędzia opierają się na statystykach i analizie tego, co było już napisane. Tworzenie treści dla klientów to szukanie złotego środka, gdzie:
- odpowiada się na intencje użytkowników (uzyskanie informacji),
- treść jest inspirująca,
- pilnowane są standardy językowe,
- zawarta jest optymalna ilość słowa kluczowe, które nie "psują" i nie zrażają użytkownika
Trzymając się tych ram z pomocą, jakimi są narzędzia wspierające, możemy mieć pewność o docenieniu takich artykułów przez Google wysokimi pozycjami i pozytywnym odbiorem użytkowników.
Piotr
Specjalista SEO Evostudio
Dlatego właśnie ważne jest, aby tworzyć własne treści, zamiast kopiować i powielać to, co piszą inni. Zajmuje to więcej czasu, ale dzięki temu możesz mieć pewność, że czytelnicy Twojego bloga – potencjalni klienci, z pewnością to docenią, decydując się na skorzystanie z Twojej oferty.
Jak zorganizować treści, aby były przejrzyste?
Kluczem do sukcesu bloga jest jego przejrzysta i logiczna struktura.
Organizacja treści w sposób, który ułatwia nawigację i odnalezienie interesujących informacji, jest niezwykle ważna.
To ważne, aby osoba, która tworzy teksty znała istotne pojęcia w branży, gdyż wpisy muszą być merytorycznie poprawne.
Pisanie bloga dla marki Uptrend to nie tylko poznawanie samej oferty sklepu, ale także zgłębianie wiedzy o architekturze i wystroju łazienek. Prywatnie, uwielbiam inspirować się trendami w aranżacjach wnętrz, które są dostępne w Internecie. Cieszę się, że mogę inspirować również innych!
Kasia, copywriterka evostudio.pl
Czyli jak ułatwiamy odbiorcom znalezienie naszego bloga
Pozycjonowanie w Google to kluczowy element, który pozwala naszym treściom dotrzeć do szerokiego grona odbiorców.
Od początku istnienia bloga skupiliśmy się na optymalizacji SEO, co przyniosło doskonałe efekty. Chcesz wiedzieć jakie?
Tylko w pierwszym roku aż 5 naszych artykułów pojawiło się na pierwszej pozycji w wyszukiwarce Google.
Każdy artykuł na blogu Uptrend jest starannie optymalizowany pod kątem fraz kluczowych, meta opisów oraz linkowania wewnętrznego.
Dzięki temu odnośniki do bloga regularnie pojawiają się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania.
Wykorzystanie narzędzi takich jak ChatGPT, Answerthepublic.com czy Contadu pozwoliło nam tworzyć treści w sposób bardziej efektywny, zachowując przy tym ich wysoką jakość i autentyczność. Narzędzia te pomagają nam doprecyzować, jakich treści szukają klienci oraz jakie pytania lub frazy wpisują w wyszukiwarkę
Dzięki artykułowi Plusy i minusy czarnej umywalki w łazience, strona internetowa odnotowała prawie 20-procentowy wzrost ruchu na stronie, co wskazuje na zwiększenie zainteresowania ofertą sklepu Uptrend.
Na co lubią patrzeć ludzie?
Wizualna strona bloga
Ostatnim, ale równie ważnym elementem naszego bloga jest jego wizualna strona.
Wysokiej jakości grafiki, zdjęcia oraz wizualizacje, które są utrzymane w zgodzie z identyfikacją wizualną marki Uptrend, odgrywają kluczową rolę w przyciąganiu uwagi czytelników. Estetyczna oprawa wizualna sprawia, że treści na naszym blogu są nie tylko atrakcyjne, ale także bardziej angażujące.
Czy wiesz, że…
We wpisach blogowych Uptrend korzystamy zarówno z wizualizacji produktowych, jak i grafik wygenerowanych przez sztuczną inteligencję?
Na podstawie analizy danych z Google Search Console można dostrzec kilka interesujących trendów dotyczących ruchu na stronie Uptrend:
01
Wzrost ruchu na stronie dotyczącej WC z bidetem
Najbardziej zauważalny wzrost ruchu odnotowano dla strony miska WC z wbudowanym bidetem, gdzie liczba użytkowników wzrosła o imponujące 1072,73%. To wskazuje na rosnące zainteresowanie tym produktem, co może wynikać z jego rosnącej popularności w kontekście komfortu i nowoczesnych rozwiązań w łazienkach.
02
Stały wzrost w kategoriach produktowych
Strony takie jak czarna miska WC, złote umywalki nablatowe oraz porównania umywalek (nablatowa vs. wpuszczana) odnotowały znaczący wzrost ruchu na stronie, co sugeruje, że użytkownicy aktywnie poszukują szczegółowych informacji na temat konkretnych produktów i trendów w projektowaniu wnętrz.
03
Przewodniki i poradniki
Wpisy 3 pomysły na oryginalną łazienkę według naszej ekspertki również odnotował wzrost zainteresowania całą ofertą Uptrend. Szacowany ruch na stronie internetowej Uptrend wyniósł prawie 45%. Ten wynik oznacza tylko jedno – praktyczne porady i inspiracje są ważnym elementem przyciągającym użytkowników.