W Internecie znajdziesz mnóstwo zaproszeń na webinary, które poruszają wszystkie możliwe tematy – marketing, biznes, sprzedaż, dietetyka, moda, inwestycje, itp.
Dlaczego jest ich coraz więcej? To proste – dobrze przemyślane i zorganizowane webinary przynoszą wiele korzyści – nie tylko uczestnikom, ale również organizatorom.
Na wstępnie warto zaznaczyć, że wzrost liczby webinarów organizowanych w Polsce i na świecie wcale nie musi oznaczać, że nie ma tam już miejsca dla Ciebie oraz Twojej firmy – wręcz przeciwnie – ich popularność to znak, że działają, dlatego zdecydowanie warto przetestować tę formę również w Twojej firmie.
Dlaczego webinary stały się popularne?
Wszystko za sprawą pandemii. Komunikacja z klientem w 2020 roku była utrudniona bądź niemożliwa, dlatego właściciele firm i sprzedawcy postanowili wykorzystać możliwość prezentacji swojej oferty w formie online.
Co ważne – mimo powrotu do życia bez obostrzeń, klienci dalej chcą brać udział w webinarach, a popularność tej formy komunikacji (w porównaniu do roku 2019) wzrosła o ponad 300%*
W 2021 roku na platformie ClickMeeting zorganizowano prawie 2 miliony wydarzeń, w których uczestniczyło ponad 26 milion osób*.
Warto zaznaczyć, że webinary mogą być zarówno darmowe, jak i płatne – największy zysk z jednego webinaru organizowanego w 2021 wyniósł aż 108 tysięcy złotych!*
Czym jest webinar?
Hola, hola, ale czym w ogóle jest webinar? Duża część osób, które na co dzień działają w internecie, wzięła udział przynajmniej w jednym tego typu wydarzeniu, ale tym, którzy dopiero stawiają swoje pierwsze kroki w świecie marketingu internetowego, prezentujemy krótką definicję:
Webinar (inaczej: webinarium) to internetowe seminarium, czyli spotkanie prelegenta z uczestnikami na żywo. Odbywa się z pomocą wirtualnych narzędzi i pozwala na obustronną komunikację, pomimo często znacznych odległości między uczestnikami. Webinar spełnia cele informacyjne bądź edukacyjne, a działania marketingowe są traktowane jako tło (choć stanowią jego istotny element).
Webinarium może być prowadzone przez “gadającą głowę” lub uzupełnione prezentacją multimedialną. Uczestnicy mogą wypowiadać się na czacie i na bieżąco komentować bądź zadawać pytania.
5 głównych korzyści, jakie przyniesie Ci organizacja webinarów
Organizacja webinarów to nie tylko aktualny trend. Webinary przynoszą realne korzyści Twojej firmie i są narzędziem, które warto wdrożyć do swojej strategii marketingowej na stałe. Dlaczego? Czytaj dalej…
1. Prezentacja swojego produktu bądź usługi
Zgodnie z definicją, webinar pełni funkcję edukacyjną bądź informacyjną, ale wcale nie przeszkadza to w równoczesnym prezentowaniu Twojego produktu bądź usługi.
- Sprzedajesz inteligentną kosiarkę? Podczas webinaru zaprezentuj, jak można skonfigurować ją za pomocą aplikacji, by zwiększyć skuteczność użytkowania i zmniejszyć zużycie ostrzy.
- Sprzedajesz cykl szkoleń stacjonarnych? Niech webinar będzie okazją do zaprezentowania jednego z wykładowców i jego wiedzy.
- Sprzedajesz bileterię online (jak nasi specjaliści z evoblack)? Podczas webinaru możesz pokazać, jak w prosty sposób dodawać bilety i zbierać dane o klientach.
2. Budowanie wizerunku eksperta
To chyba jedna z najważniejszych i najbardziej niedocenianych korzyści.
Podczas webinaru uczestnicy (czyli Twoi potencjalni klienci) mogą poznać Ciebie oraz Twoją firmę – posłuchać o Twoim doświadczeniu i otrzymać dowód na to, że współpraca z Twoją firmą to współpraca z fachowcami i ekspertami w danej dziedzinie.
Dzięki temu klient buduje zaufanie do Twojej marki i dużo chętniej podejmuje współpracę, nawet jeżeli konkurencja oferuje niższe ceny.
3. Zebranie opinii potencjalnych klientów
Czy kiedykolwiek pytałeś klientów o opinię na temat swojego produktu bądź usługi? Webinar to idealna okazja, aby zapytać o to, w jaki sposób zmienić bądź ulepszyć oferowany produkt/usługę tak, by nie tylko kupowali częściej, ale również płacili więcej oraz polecali nas dalej.
Ty zdobędziesz cenne informacje i nie wydasz ani grosza na grupy focusowe, zrzeszające Twoich potencjalnych klientów – grupę docelową, a Twoi klienci docenią to, że bierzesz pod uwagę ich potrzeby.
4. Możliwość, by odpowiedzieć na pytania, które blokują zakup
Zapewne znasz cenniki czasu antenowego w radiu czy metra kwadratowego billboardu w Twoim mieście – i wiesz, że na pewno nie są one tanie. Co więcej – nie możesz sprawdzić, do kogo dotarła reklama i czy w ogóle ktoś się nią zainteresował.
Podczas webinaru jest dużo prościej – jeżeli uczestnicy nie rozumieją bądź mają dodatkowe pytania, mogą zadać je na czacie, a Ty możesz na nie odpowiedzieć od razu bądź pod koniec swojej prezentacji. Dzięki temu nie tylko od razu wyjaśnisz wszelkie wątpliwości, ale także będziesz widzieć, na jakie pytania powinny odpowiadać pozostałe materiały reklamowe – np. folder, opis produktu na stronie czy film promujący.
5. Budowanie bazy kontaktów
Webinarium to nie tylko okazja do prezentacji swojej wiedzy i jakości oferowanych produktów oraz usług. To również możliwość poszerzenia bazy swoich potencjalnych klientów.
Każda z osób, które uczestniczyły w webinarze (nie licząc konkurencji, która czasem podgląda), jest potencjalnym klientem. Biorąc udział w wydarzeniu, wyrazili zainteresowanie ofertą – nawet jeżeli nie dokonali zakupu zaraz po webinarze.
Narzędzia do obsługi webinarów takie jak ClickMeeting czy GetResponse (jest ich więcej, ale z tych korzystamy i te polecamy) pozwalają na pobranie danych na temat uczestników webinarów.
Dzięki tym danym możesz nie tylko lepiej poznać swojego klienta (być może Twoja grupa docelowa jest całkiem inna, niż Ci się wydawało), ale również przypomnieć o swojej ofercie za jakiś czas.
Jak to zrobić? Pobierz bazę danych z programu do obsługi webinarów i wykorzystaj ją w reklamie na Facebooku, Google czy wysyłając maila o trwającej promocji na produkt bądź usługę, która była prezentowana podczas webinaru.
To tylko krótki opis korzyści, jakie webinary mogą przynieść Twojej firmie. Oczywiście warto pamiętać, że tematyka webinarów i sposób ich organizacji powinny być dopasowane do Twoich produktów/usług oraz Twoich możliwości.
Tutaj znajdziesz linki do narzędzi, z których korzystamy:
Webinary → KLIKNIJ TUTAJ
Mailing i wysyłka zaproszeń na wydarzenia → KLIKNIJ TUTAJ
Jeżeli masz pytania, odezwij się
Pomożemy Ci w :
- wyborze i zakupie odpowiedniego narzędzia do realizacji Twojego webinaru,
- doborze tematu Twojego webinaru,
- stworzeniu planu Twojego webinaru i jego obsłudze.
Pisz śmiało na kontakt@evostudio.pl