Dlaczego warto?
Liczby mówią za siebie. Każdego dnia na YouTube oglądanych jest ponad 500 milionów godzin materiałów wideo. Dodatkowo, 69% osób woli wideo od tekstu, gdy zapoznaje się z produktem lub usługą1. Jednym słowem, filmy królują w sposobie przekazywania informacji o firmie.
Co więcej, zyskujemy cenny materiał, który wykorzystamy nie tylko na Facebooku, lecz również stworzymy z niego rolkę na Instagram – a to pozwoli nam dotrzeć do nowych odbiorców.
Nie zapominajmy o stronie internetowej, która jest główną wizytówką dewelopera. Tam zamieścimy zrzuty ciekawych kadrów i stworzymy historię budowy. Jeżeli chcemy zaskoczyć osoby, które już zakupiły mieszkanie od dewelopera, dobrym pomysłem będzie wysłanie newslettera z postępami na placu budowy. Uśmiech na twarzy gwarantowany!
Co zyskuje deweloper?
Zaufanie i spokój
Budowanie zaufania w internecie jest w tych czasach niezwykle trudne. Użytkownicy przed dokonaniem zakupu często sprawdzają wiarygodność firmy i szacują ryzyko. Są świadomi, że dobry przedsiębiorca zadba o wizerunek w sieci i pokaże, co ma do zaoferowania bez żadnych haczyków czy niedopowiedzeń.
Pozytywne wrażenie ma duży wpływ na ostateczną decyzję o nabyciu produktu czy usługi. Prowadzenie kroniki budowy to świetny sposób na pokazanie tego, czym aktualnie zajmuje się deweloper. Klienci, którzy kupili lokum tylko na podstawie wizualizacji, widzą jak postępują prace i są spokojni o mieszkanie. Wiąże się to również z dużymi emocjami, bo w końcu jest to ich wymarzone miejsce, gdzie niedługo przyjdzie im mieszkać.
Prestiż
Podstawowe działania podejmowane w internecie są na porządku dziennym. Post na Facebooku, animacja na Instastory czy wpis na blogu to już norma. Potencjalni klienci stale podnoszą poprzeczkę, stawiając firmom coraz to większe wyzwania contentowe. Aby wyprzedzić konkurencję, trzeba zrobić coś ponad program, a kronika budowy to unikalny materiał, który wyróżnia się na tle standardowych publikacji. Dlatego jeżeli chcesz, aby deweloper zyskał więcej zainteresowanych, pokaż, że dba on o prestiż każdej inwestycji, której się podejmuje – bez wyjątków.
Jak często publikować i na jakich platformach?
Postępy w inwestycji nie są zauważalne po tygodniu czy dwóch, dlatego warto relacjonować je co 2 lub 3 miesiące. Jeżeli deweloper prowadzi kilka przedsięwzięć, dobrym rozwiązaniem będzie zachowanie chronologii w publikacjach. Oznacza to, że raz w miesiącu planujemy publikację inwestycji A, w następnym B, a jeszcze w kolejnym C, po czy wrócimy do inwestycji A, na której będą już widoczne zmiany.
Kronika budowy to film składający się z kilkunastu ujęć. Dedykowanym miejscem jest oczywiście Youtube, gdzie zamieścimy wysokiej jakości video, podzielimy się krótkim opisem na temat inwestycji i przekierujemy na inne social media takie jak Facebook czy Instagram oraz stronę internetową, na której klient zdobędzie więcej szczegółowych informacji. Oprócz Youtube’a, Facebook również daje możliwość publikacji filmów, więc dobrym pomysłem będzie dodanie go również na tę platformę społecznościową.
Tak naprawdę wybór należy do nas, a im więcej działań w sieci, tym więcej materiału dla aktualnych i potencjalnych klientów, i lepsze wyniki dla naszego kontrahenta.
Chcesz dowiedzieć się więcej o sprawdzonych działaniach marketingowych?
Przeczytaj inne wpisy stworzone przez specjalistów evostudio TUTAJ.
1 https://www.smallbizgenius.net/by-the-numbers/video-marketing-statistics/#gref