Kiedy nie szkoda papieru, czyli drukowane materiały inwestycji niezbędne każdemu deweloperowi


Branża deweloperska charakteryzuje się tym, że dużą część promocji odbywa się “na żywo”. Targi mieszkaniowe, spotkania w biurach sprzedaży, eventy i dni otwarte - w takich miejscach szczególną rolę pełnią materiały drukowane.

Co się kryje pod pojęciem “materiały drukowane”?

  • Wizytówka, którą specjalista ds. sprzedaży wręczy klientowi

  • Kartki papieru używane do umowy i oferty - chyba nie uważasz, że czarny tekst na białym tle wystarczy, żeby wywrzeć dobre wrażenie? 

  • Teczka, w której klient schowa wszystkie dokumenty

  • Folder reklamowy, aby klient mógł poznać Twoją ofertę z jak najlepszej strony i pokazać ją bliskim po powrocie do domu (na pewno nie zapamięta wszystkiego, co mówiłeś_aś na spotkaniu)

Sprawdź, dlaczego warto poświęcić uwagę na stworzenie wartościowych materiałów drukowanych i jak tworzyć je, aby po spotkaniu nie wylądowały w koszu. Do każdego punktu dodaliśmy przykłady projektów wykonanych przez zespół Evostudio, aby lepiej przedstawić istotę każdej formy reklamy. Zapraszamy do artykułu.


1. Wizytówka

Nazwa firmy, imię, nazwisko, stanowisko, numer telefonu, adres e-mail, strona internetowa.

Takie podstawowe informacje powinna zawierać poprawna wizytówka. Gotowe? Nie do końca… To jest sposób na poprawną wizytówkę, ale Ty na pewno chcesz czegoś więcej. Wizytówkę, która jest zachwycająca i zapada w pamięć. 

Jak sama nazwa wskazuje, wizytówka jest identyfikatorem i ma za zadanie oddać kompetencje zarówno osoby, która ją wręcza, jak i samej firmy. Miejsca jest niewiele, dlatego należy przemyśleć każdy element - również kolorystykę.

 

Wizytówka


Warto postawić na prostotę - tak, jak na przedstawionym projekcie - minimalna ilość informacji, 3 kolory, spójność z wizerunkiem dewelopera i przejrzystość przekazu. Zadbaliśmy, aby wizytówka była elegancka, estetyczna i wywierała bardzo dobre pierwsze wrażenie.


2. Papier firmowy

Dlaczego warto zainwestować w papier firmowy do umowy, oferty lub innych dokumentów? 

Jak myślisz, ile razy zainteresowany kupnem klient będzie przeglądał dokumenty z ofertą dewelopera? Zakup mieszkania to poważna decyzja i na pewno nie podejmuje się jej pochopnie. Dokumenty otrzymane na spotkaniu z przedstawicielem będą wielokrotnie kartkowane, dlatego zadbanie o odpowiedni wygląd papieru jest tak istotne.

Papier firmowy


Dobrze zaprojektowany papier firmowy pozwoli na:

I  Korzystną prezentację firmy.
Jeżeli deweloper dba o wizerunek firmy i profesjonalnie odnosi się nawet do kwestii wyglądu dokumentów, to jego klienci widzą, że poważnie podchodzi do interesów.

II Uzyskanie dodatkowej powierzchni reklamowej.
Papier to kolejne miejsce na Twoje logo, hasło, informacje kontaktowe i więcej - dlaczego więc nie wykorzystać tego dodatkowego i darmowego miejsca na reklamę dewelopera bądź samej inwestycji?

Nie można zapomnieć też o artykule 206 Kodeksu Spółek Handlowych, który zawiera wymagania dotyczące pism i zamówień handlowych składanych przez spółkę w formie papierowej i elektronicznej.

 


3. Teczka ofertowa

Nie od dzisiaj wiadomo, że opakowanie odgrywa znaczącą rolę. Nawet najlepszy prezent zapakowany w nudny albo brzydki sposób nie sprawi tyle radości, co prezent wyciągnięty z pomysłowego i ładnego pudełka. Jesteśmy z natury wzrokowcami - zwracamy uwagę na to, co się nam podoba i pozytywnie kojarzy.

W przypadku deweloperów, takim prezentem jest oferta, a opakowaniem teczka ofertowa. Jakość i wygląd odgrywają tutaj kluczową rolę. Odpowiednio zaprojektowana teczka to skuteczny sposób na wywarcie profesjonalnego wrażenia podczas prezentacji dokumentów.


Obie przedstawione propozycje zostały stworzone, aby mogły służyć przez długi czas (teczki są uniwersalne dla dewelopera, a nie pojedynczych inwestycji, co zmniejsza koszty projektu i druku). Każda z teczek jest praktyczna i wyróżnia się minimalizmem, aby nie przyćmiła oferty. 

Wybrane kolory są neutralne i eleganckie, a szata graficzna jest spójna wizualnie z innymi materiałami deweloperów. Taki zabieg zapewnia bezproblemową identyfikację marki oraz zapewnia doświadczenia estetyczne. Dodatkowo, w jednym z projektów dodaliśmy element zaskoczenia - wykorzystaliśmy wnętrze teczki na przekazanie dodatkowych informacji o firmie oraz jej historię.


4. Folder reklamowy

Dobry folder reklamowy jest niezbędnym elementem w materiałach drukowanych inwestycji. Świetnie się sprawdza na targach, dniach otwartych, eventach oraz podczas wizyty w biurze dewelopera. 

Zazwyczaj przyjmuje formę złożonego na pół arkusza papieru lub niewielkiej książeczki o kilku stronach. W ten sposób nie jest on tak obszerny jak katalog, ale można zawrzeć więcej informacji niż na ulotce. Zadaniem tego materiału reklamowego jest przedstawienie oferty w przystępny i przyjemny sposób - oznacza to ograniczenie tekstu oraz postawienie na dobrej jakości zdjęcia, grafiki i wizualizacje.

Foldery dla różnych inwestycji będą się różniły w zależności od grupy docelowej. Przed rozpoczęciem pracy nad projektem, niezbędne jest poznanie klienta, ponieważ na jego podstawie będą budowane teksty, dobierana grafika i styl folderu.

Folder reklamowy


Najbardziej popularnym folderem jest ten ogólny - przedstawia inwestycję, jej zalety oraz okolicę. Można pójść o krok dalej i stworzyć folder szczegółowy, który będzie zawierał układy danych poziomów budynków lub rzuty mieszkań. 

W zależności od aktualnej potrzeby powinno się wybrać opcję, która będzie najlepiej nam odpowiadała. Przykład? Jeśli chcemy budować świadomość marki, świetnym wyborem będzie folder ogólny. Jeżeli naszym celem jest sprzedaż konkretnych mieszkań, to wybór powinien paść na folder szczegółowy. Nic prostszego - dobieramy narzędzie do zapotrzebowania.

Warto również skonsultować wygląd i zawartość folderu z działem sprzedaży, ponieważ to właśnie handlowcy najczęściej prezentują potencjalnemu klientowi ofertę, a folder stanowi wtedy jedno z ich narzędzi sprzedaży.


Zaciekawił Cię ten tekst? W naszym cyklu o deweloperach piszemy również o: social media deweloperów, kronikach budowy, reklamie zewnętrznej inwestycji.

Pamiętaj, że nie musisz zajmować się wszystkimi materiałami samodzielnie. Do współpracy warto zaprosić nie tylko specjalistę od grafiki, ale także marketingowca, który dobrze zaplanuje teksty i dobierze odpowiednie treści.
 

Research, planowanie i projektowanie to coś, co robimy na co dzień, dlatego chętnie pomożemy. Napisz do nas!

 

*https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20000941037/U/D20001037Lj.pdf


Patrycja Adamczyk

Patrycja Adamczyk

Marketing Content Spec.


Zainteresowała Cię oferta naszej firmy?
Przedstaw nam swoje cele i osiągnijmy je razem.