5 najczęstszych błędów na social media deweloperów - sprawdź czy też je popełniasz!


Obecność w social media jest ważnym elementem promocji inwestycji deweloperskich - co do tego faktu coraz rzadziej trzeba kogokolwiek przekonywać. Jednak “być w internecie” to nie wszystko. Trzeba robić to z głową - w sposób przemyślany i zaplanowany. Poznaj 5 najczęstszych błędów popełnianych w social media przez deweloperów.

1. Key Visual? A komu to potrzebne?

Notorycznie widzimy u wielu, nawet największych firm deweloperskich, brak spójnej lub jakiejkolwiek identyfikacji wizualnej. Z czego może wynikać brak przewodniego motywu graficznego marki, zwanego Key Visual (KV) w ich przypadkach? Może to być “oszczędność” na pracy grafika, przekonanie, że key visual odwróci uwagę od wizualizacji czy chociażby opinia, że jest to po prostu zbędny.

Jakie korzyści niesie ze sobą posiadanie key visuala? Jest to “klucz”, który pozwala marce zachować wizualną spójność i umożliwia szybsze zapadanie w pamięć potencjalnym klientom. Wprowadzenie KV ułatwia kojarzenie danej inwestycji z właściwym deweloperem.

Znane są również historie z rynku nieruchomości, gdzie dochodziło do kradzieży materiałów wizualnych i prób sprzedaży nieistniejących inwestycji. Oznaczając wizualizacje swoich inwestycji poprzez nawet najprostszy KV, chronisz swój biznes i potencjalnych klientów przed oszustami.

Jak zaprojektować dobry KV? Pisaliśmy o tym na naszym blogu - tutaj również przeczytasz więcej o zaletach posiadania key visuala.


2. Nowy profil dla każdej nowej inwestycji

Nie zawsze zasada “im więcej tym lepiej” się sprawdza. Nie ma ona racji bytu w przypadku wielu inwestycji prowadzonych w ramach jednej firmy deweloperskiej.

Swoich klientów zachęcamy do prowadzenia jednego profilu dewelopera, na którym będą informować swoich odbiorców na temat wszystkich projektów. Dlaczego?

Mniejsze rozproszenie grupy odbiorców

Tworząc indywidualne profile w Social Media dla każdej nowej inwestycji, prowadzimy do konieczności ciągłego pozyskiwania odbiorców od zera. Jest to trochę syzyfowa praca, nie uważasz? Wykorzystaj bazę, którą już masz i promuj wszystkie inwestycje pod szyldem nazwy dewelopera. Z każdą nową inwestycją, Twój profil będzie się powiększał, a potencjalni klienci będą mogli zobaczyć pełne portfolio.

Systematyczność publikacji

Lepiej prowadzić jeden profil, ale konsekwentnie, niż 5 nieregularnie. Publikacje na temat kilku inwestycji na jednym profilu dają pewność, że nie zabraknie Ci contentu. Zapewnia również wizualną dywersyfikację - odbiorca nie widzi powtarzających się kilku wizualizacji czy zdjęć jednego osiedla.

Historia Twoich inwestycji

Wyobraź sobie, że jesteś potencjalnym klientem swojej firmy. Gdzie szukasz informacji czy deweloper ma już doświadczenie? Oczywiście, że w internecie! Nie każdy przegląda strony internetowe - swoje pierwsze kroki często kierują na social media.

Jeden, konsekwentnie prowadzony profil np. na Facebooku stanowić będzie swego rodzaju portfolio Twoich inwestycji. Jest kroniką Twoich działań. Stanowi też potwierdzenie Twojego doświadczenia w branży.


3. Zaspanie z komunikacją

Zbyt późna komunikacja w Social Media jest również dużym błędem. Często firmy deweloperskie rozpoczynają publikacje dopiero w momencie oficjalnego startu sprzedaży inwestycji.

Dlaczego informacje o nowej ofercie warto publikować wcześniej?

  • wzbudzisz zaufanie, że dana inwestycja jest zaplanowana i przemyślana w każdym calu
  • zbudujesz napięcie i zainteresowanie w 3 krokach:
  1. publikuj zapowiedzi nowych inwestycji,
  2. prowadź odliczanie do startu sprzedaży,
  3. uchylaj rąbka tajemnicy nowej inwestycji kawałek po kawałku!

4. Brak planowania

Rozpoczniemy sprzedaż, założymy facebooka i jakoś to będzie? Niestety nie.

Działaj z głową i w sposób zaplanowany. Uwzględnij w całej kampanii promującej nową inwestycję deweloperską również komunikację w social mediach! Na początek wystarczy prosty harmonogram, w którym zaplanujesz daty i tematy publikacji oraz użycie materiałów wizualnych. Pamiętaj jednak, aby pozostawić pole do zmian i modyfikacji.


5. Social media są bleee!

Od zawsze powtarzamy, że strona internetowa to nie wszystko. Social media i Google to naczynia połączone, działaj w nich równolegle. Nie oznacza to jednak, że musisz być na wszystkich platformach. Wybierz te, na których prowadzeniu się znasz albo na które masz najwięcej pomysłów i materiałów.

Jeśli należysz do osób, które uważają, że ich firma nie potrzebuje marketingu internetowego, zapraszamy do lektury wpisu o 6 zasadach wpływu marketingu.


W portfolio evostudio możemy się pochwalić wieloma projektami deweloperskimi i wieloletnim doświadczeniem w prowadzeniu social mediów w tej branży. Jeśli potrzebujesz pomocy w rozpromowaniu swojej nowej inwestycji lub prowadzeniu swoich Social Mediów - napisz do nas!


Małgorzata Grochowska

Małgorzata Grochowska

Senior Marketing Project Manager

Zainteresowała Cię oferta naszej firmy?
Przedstaw nam swoje cele i osiągnijmy je razem.



Darmowa porcja wiedzy
i konkretne korzyści

Dołącz do naszego mailingu, w którym za darmo dzielimy się wiedzą, rozwijamy Twoje umiejętności marketingowe i pomagamy w osiąganiu konkretnych celów biznesowych.

Chcę otrzymywać mailing od Evostudio sp. z o.o. Twoje dane osobowe będą przetwarzane w celu obsługi mailingu przez GetResponse na zasadach opisanych w Polityce Prywatności. W każdej chwili możesz zrezygnować.