Dlaczego podcasty to dobry sposób na budowanie świadomości marki?

Żyjemy w czasach, w których coraz dokładniej przywiązujemy uwagę do tego, czego na co dzień słuchamy, co czytamy i czego doświadczamy. Jesteśmy świadomymi konsumentami, którzy wybierają wedle swoich preferencji.

Wraz z wyborem narodziła się nowa opcja, jaką jest podcast. Zastąpienie tradycyjnego radia dało nam możliwość przebierania w rozmaitych tematach tworzonych zarówno przez specjalistów, jak i amatorów. Czym jest zatem podcast?

Definicja podcastu

Mówiąc najprościej, podcast to radio na żądanie. Jest on udostępniony w formacie cyfrowym do pobrania przez Internet.

Według Chartable, dwie najpopularniejsze platformy do słuchania to Apple Podcasts i Spotify.

Warto zaznaczyć, że webinary mogą być zarówno darmowe, jak i płatne – największy zysk z jednego webinaru organizowanego w 2021 wyniósł aż 108 tysięcy złotych!*

Dla kogo?

Podcast to idealne rozwiązanie dla ludzi zapracowanych, którzy chcą zagłębić się w dany temat, ale nie mają czasu na czytanie lub oglądanie materiału. Można go słuchać gotując, jadąc samochodem czy ćwicząc na siłowni. Sięgają po niego różne osoby, z różnymi zainteresowaniami, dlatego jest to bardzo dobry środek przekazu, którego nie warto omijać w promocji swojej firmy i kreowaniu marki. 

 

Mówi się nawet, że podcast to jedna z najlepszych dróg, aby dotrzeć do osób na wysokich stanowiskach i osób decyzyjnych w firmach (właściciele firm, dyrektorzy, prezesi).

Podcast a marketing

Popularność podcastów dała do myślenia marketingowcom, ponieważ jest to kolejne miejsce, w którym można reklamować swoje produkty i usługi, a także budować świadomość marki. Jak nagrywać podcast, aby nie brzmieć sztucznie i natarczywie?


Jest kilka zasad udanego podcastu:

Bądź sobą

Tworząc podcast, nie chcemy być natarczywymi sprzedawcami, którym zależy tylko i wyłącznie na wciśnięciu swojego produktu bądź usługi klientowi. Pamiętajmy o tym, że słuchacz musi “nieświadomie” zapoznać się z tym, co mamy do zaoferowania, tak aby zbudował pozytywne skojarzenia z naszą marką.


Podczas nagrywania podcastu możesz wspomnieć o swoich produktach i usługach, ale to Twoje historie mają stanowić główny temat podcastu. Opowiadaj tak, jakbyś rozmawiał ze swoimi przyjaciółmi.

Określ ‘target audience’, czyli swoją grupę docelową

Ważne jest, aby wiedzieć, do kogo się mówi. Oznacza to, że koniecznie musimy zdefiniować naszą grupę docelową, by móc dostosować język i formalność przekazu. Zastanów się, dla kogo jest ten podcast zamiast próbować mówić “do wszystkich”.

Gdzie udostępniać podcasty?

Najpopularniejszymi platformami są Apple Podcasts, Spotify i Google Podcast. Możesz również spróbować swoich sił na BuzzSprout, RedCircle, PodBean czy Spreaker. Nie zapomnij również o platformie Youtube, gdzie swoje podcasty możesz udostępnić jako audio ze statyczną grafiką w tle. 

Chciałbyś/abyś nagrać podcast, ale nie wiesz jak się za to zabrać? Potrzebujesz specjalisty, który pomoże Ci w sprawach technicznych lub merytorycznych? 

Napisz do nas na kontakt@evostudio.pl, chętnie pomożemy!

Autorzy

Skontaktuj się i sprawdźmy jak możemy Ci pomóc!

Dołącz do grona naszych zadowolonych klientów.