O tym nie możesz zapomnieć, gdy planujesz zewnętrzną reklamę inwestycji deweloperskiej


Kampanie zewnętrzne, czyli outdoorowe, to świetny pomysł na wypromowanie i oznaczenie inwestycji. Odpowiednio zaplanowane, potrafią przyciągnąć uwagę potencjalnego nabywcy oraz zapisać się na długo w jego pamięci. Przy projektowaniu wielkoformatowej reklamy zewnętrznej należy jednak mieć na uwadze, że diabeł tkwi w szczegółach.
 
Poznaj rozwiązania oraz skutki źle przemyślanej kampanii outdoorowej. Sprawdź, jakich błędów się wystrzegać i na co szczególnie zwrócić uwagę.
 

1. Baner vs. natura - jak wygrać walkę o dobrą reklamę?

Reklama banerowa to popularny sposób na dotarcie do szerokiego grona odbiorców. W zależności od formatu, planowanego czasu ekspozycji i lokalizacji reklamy, należy wybrać odpowiedni rodzaj baneru, który najlepiej spełni swoją funkcję.

Jednym z częściej wybieranych miejsc na promocję są ogrodzenia i płoty. W takim przypadku, szczególnie trzeba zwrócić uwagę na materiał, z jakiego jest zrobiony baner. Na przeszkodzie mogą stanąć trudne warunki atmosferyczne, w tym silny wiatr. Tradycyjne wersje banerów, np. laminowane lub powlekane, nie będą najlepszym wyborem. Brak przepuszczalności powietrza i łapanie wiatru może skutkować zniszczeniem baneru, jego oderwaniem, a nawet przewróceniem ogrodzenia, co generuje dodatkowe koszty i problemy.

Rozwiązaniem sytuacji jest baner wykonany z siatki mesh, której włókna są ułożone na tyle luźno, że pozwalają na przepuszczanie światła oraz powietrza. Taka struktura powoduje, że baner z siatki można bez przeszkód wieszać w miejscach wystawionych na działania wiatru oraz pozwala na zawieszenie reklamy na oknach i innych przeszkleniach.

 

ZOBACZ: Billboard - wizytówka Twojego biznesu

Siatka Mesh


2. Sprawdź, czy masz prawo do umieszczenia swojej reklamy

Warto zweryfikować, czy w danym mieście nie obowiązuje uchwała krajobrazowa. Takie rozporządzenia powstają na bieżąco, więc opłaca się sprawdzać aktualne przepisy. Celem uchwały jest ochrona krajobrazu, co w praktyce oznacza ograniczenia w umieszczaniu reklam.

 

Warto wiedzieć:

  • Uchwała może dotyczyć usuwania nośników reklamy, wprowadzania ograniczeń w umieszczaniu poszczególnych form reklamowych i tworzenia stref wolnych od reklam.

  • Obszar, jaki można objąć uchwałą to cała gmina. Dodatkowo jest możliwość podzielenia gminy na strefy i przyjęcia dla każdej z nich odmiennych ustaleń.

  • Reklamy umieszczone niezgodnie z przepisami będą podstawą do nałożenia wysokich kar pieniężnych, wynoszących nawet 40-krotność opłaty reklamowej przyjętej przez gminę.

 

Jeżeli nie wiesz, jak zweryfikować zgodność reklamy z obowiązującymi przepisami, możesz zwrócić się do agencji reklamowej, drukarni bądź odpowiedniego urzędu (np. Zarządu Dróg i Zieleni, który oceni projekt i bezpłatnie odpowie na pytania). 


3. Flaga owijająca się wokół masztu…

Kiepska wizja, prawda? Reklama, która jest zależna od pogody to nienajlepszy pomysł. Ale mamy na to rozwiązanie: 

 

Flaga w pozycji pionowej

 

Umieszczona na maszcie flagowym jest świetnie widoczna z dużych odległości, przykuwa wzrok i można na niej polegać. Pionowa pozycja gwarantuje, że powiewa nawet na lekkim wietrze. Można pójść o krok dalej i zdecydować się na obrotowe ramię, które przytrzymuje flagę nawet w bezwietrzne dni.

 

Beachflags

 

Najczęściej używane przy okazji targów, wystaw lub przy wejściach np. do biura. Lekka konstrukcja pozwala na szybki montaż i bezproblemowe przechowywanie. Budowa Beachflags sprawia, że flaga jest rozpostarta przez cały czas niezależnie od warunków pogodowych.

 

W Prawie Budowlanym nie ma jednoznacznie określonych ograniczeń co do stawiania masztów flagowych. Przepisy mówią o masztach antenowych. Jednak przezorny zawsze ubezpieczony i zanim rozpoczniesz budowę masztu flagowego, skonsultuj się ze Starostwem Powiatowym, które rozwieje wszelkie wątpliwości dotyczące regulacji


4. Wskazówki z pierwszej ręki, czyli projektowanie reklamy zewnętrznej okiem grafika

Planujesz współpracę z grafikiem? Nie zapomnij o briefie, czyli dokumencie zawierającym najważniejsze założenia Twojej kampanii reklamowej - pomoże to w uniknięciu nieskończonej liczby poprawek i skróci czas realizacji.

Niezbędnymi informacjami, które MUSZĄ być zawarte w briefie są:
 

  • lokalizacja - dokładne wytyczne, gdzie Twoja reklama będzie się znajdowała

  • sąsiedztwo reklamy (najlepiej pokazać zdjęcie)

  • rodzaj nośnika reklamowego - na czym reklama zostanie umieszczona 

  • wysokość, na jakiej będzie wisiał baner

 

Dzięki temu grafik może w odpowiedni sposób przemyśleć wielkość i rozłożenie treści, aby były jak najbardziej czytelne i atrakcyjne dla odbiorcy, czyli Twojego potencjalnego klienta.

 

Warto zrobić zdjęcie i przesłać do wytycznych, ponieważ jeśli obok miejsca baneru występują inne, to projektant może zaproponować wersję, która będzie bardziej się wyróżniać i tym samym szybciej skupiać uwagę odbiorców. Ważne jest także, aby korzystać z pomocy księgi znaku lub brandbooka, w którym określone są konkretne zasady dot. m.in. kolorów, ułożenia logotypu oraz innych poszczególnych elementów dla danej marki.

- Łukasz Potrykus, graphic designer Evostudio

 

Pamiętaj, że na skupienie uwagi odbiorcy masz zaledwie chwilę. Reklama, w ciągu kilku sekund, musi przekazać cel firmy, wiadomość czym się zajmuje oraz gdzie można uzyskać więcej informacji. Mądre posługiwanie się kolorystyką i zawieranie jedynie najważniejszych i najbardziej istotnych informacji - to zasady, o których wiele osób zapomina.

 

Przeczytaj rozmowę z Łukaszem:  Dlaczego logo to ważny element budowania marki?


Projekt gotowy, co dalej?

Przed oddaniem projektu do drukarni należy przeczytać wytyczne dotyczące przygotowania do druku. Wymagania, takie jak nafarbienie, profile kolorystyczne czy spady, powinny się znaleźć w specyfikacji drukarskiej. Są to branżowe terminy i może się zdarzyć, że poczujesz potrzebę wsparcia oraz fachowej wiedzy - wtedy najlepiej jest skonsultować temat z grafikiem.

 

W zespole Evostudio nie brakuje doświadczonych grafików i doskonale spisującego się działu marketingu. Na naszym koncie mamy realizacje wielu kampanii outdoorowych - również dla deweloperów. Chętnie pomożemy w promocji Twojej firmy :)

 

 


Patrycja Adamczyk

Patrycja Adamczyk

Marketing Content Spec.


Zainteresowała Cię oferta naszej firmy?
Przedstaw nam swoje cele i osiągnijmy je razem.