W lipcu 2016 roku nawiązaliśmy współpracę z gdańskim klubem B90 w zakresie digital marketingu. Powierzono nam tym samym opiekę nad dwoma powiązanymi brandami: B90 oraz powiązanym portalem internetowym, poświęconym muzyce alternatywnej – soundrive.pl.
Trzeba przy tym zaznaczyć, że z klubem – w zakresie działań programistycznych – współpracujemy już od 2014 roku, od kiedy wykonaliśmy dedykowany serwis sprzedaży biletów – www.tickets.soundrive.pl.
Na podstawie analizy i dyskusji z Klientem, zdefiniowaliśmy następujące cele marketingowe:
- zwiększenie ogólnej sprzedaży biletów;
- zwiększenie udziału sprzedaży biletów w dedykowanej bileterii (klub korzystał wówczas z około 10 różnych kanałów sprzedaży biletów, a udział biletów kupowanych przez www.tickets.soundrive.pl wynosił ok. 50%),
- zwiększenie zasięgów treści publikowanych na fanpejdżu oraz zaangażowania użytkowników,
- zwiększenie docieralności treści publikowanych na portalu soundrive.pl
The Social Network
Jednym z pierwszych podjętych przez nas działań było przeprowadzenie szczegółowej analizy grup docelowych marki jak i podejmowanych przez Klienta dotąd działań reklamowych
W następstwie wykonania audytu, podjęliśmy decyzję o znacznym zmniejszeniu budżetów reklamy Google Adwords w kampaniach paid social, uznając ją za nieefektywną i relokowaliśmy budżet na rzecz reklamy Facebook Ads. Działanie to okazało się strzałem w dziesiątkę – Facebook okazał się znacznie lepszym kanałem marketingowym do pozyskania zainteresowania klientów z eventowej grupy docelowej.
Następnie, dotąd szeroko targetowaną reklamę FB Ads uszczegółowiliśmy pod względem zainteresowań i zdywersyfikowaliśmy przekrojowo różnymi typami reklam. Podłączyliśmy również narzędzia remarketingowe. Po upływie pół roku działania marketingowe opieraliśmy już w większości na custom audiences i reklamie powracającej.
Masz wiadomość
Równolegle, zajęliśmy się zwiększeniem zaangażowania klubu w rozwiązywanie problemów klientów na Facebooku.
Sprawny customer service miał zmniejszyć dystans między klientem a marką i poprawić (i tak bardzo dobry!) wizerunek klubu. Zainwestowaliśmy w prawie 24-godzinną obsługę wiadomości. Efekty znalazły uznanie w postaci wysokich pozycji w kolejnych rankingach SoTrender.
Less is more
Ograniczyliśmy ilość postów do maksymalnej liczby dwóch dziennie na głównym profilu, a także udział postów z linkiem na rzecz dedykowanych grafik oraz filmów.
Większą ilością treści zaczęliśmy obdarowywać strony klubowych eventów – kontent dotyczący poszczególnych wydarzeń, niefiltrowany przez algorytm EdgeRank i prezentowany ścisłej grupie docelowej, miały podnieść ich relewantność dla odbiorców. Zmianie uległ też sposób komunikacji – nowy styl copywritingu zakładał zwięzłą komunikację wzbogaconą o ładunek emocjonalny i angażujące pytania. Ponadto, ograniczyliśmy się do promowania jednej tylko bileterii.
Nowe soundrive.pl
Dla Soundrive.pl stworzyliśmy od podstaw nowy serwis internetowy. Serwis spotkał się z dużym zainteresowaniem.
Usprawnienie architektury informacji, zmiana języka kodu oraz dodanie responsywności zaowocowały zwiększeniem odwiedzalności strony, a przede wszystkim spowodowały wydłużenie się średniego czasu, który użytkownik spędza w serwisie.
Efekty naszych działań
Pierwszym odczuwalnym skutkiem działań był gwałtowny wzrost polubień profilu i reakcji pod postami, a także niezła frekwencja na pierwszych promowanych wspólnie koncertach.
Finalnie, zasięg organiczny postów wzrósł na przestrzeni 18 miesięcy o ponad 100%, a ilość fanów profilu zwiększyła się o ponad 1/3.Już w pierwszych miesiącach działań udało nam się przekanałować sprzedaż na dedykowaną bileterię klienta. Po pół roku działań, ok. 85% wszystkich biletów sprzedawanych było za pośrednictwem tickets.soundrive.pl. Najbardziej efektowny wzrost (o którym mówić nie wypada ;)) osiągnęliśmy jednak na poziomie ogólnego stanu sprzedaży biletów.
+ 100%
Zasięg organicznych postów
+ 33%
Liczba fanów profilu
+ 85%
Zasięg organicznych postów
+ 120%
Sprzedaż biletów we własnym systemie bileteri