Mercedes-Benz, luksusowa marka samochodów sportowych, co roku organizuje prestiżowe szkolenia kierowców: Safety-Experience i AMG Driving Academy. Celem tych szkoleń jest zapewnienie klientom niezapomnianego doświadczenia za kierownicą najnowszych modeli AMG oraz nauka zaawansowanych technik jazdy w trudnych warunkach.
Jak dotrzeć do miłośników motoryzacji i nowych entuzjastów?
Sprzedaż biletów na poszczególne terminy leży po stronie dealerów samochodowych marki, w tym naszego Klienta – BMG Goworowski, a co za tym idzie, również po stronie naszej agencji marketingowej.
Głównym wyzwaniem było dotarcie do odpowiedniej grupy docelowej. Jej pierwsza część składała się z miłośników motoryzacji, którzy już szybciej marzyli o przeżyciu ekscytującego doświadczenia za kierownicą Mercedesa. Pozostali, to osoby, które dopiero zaczynają się interesować branżą motoryzacyjną i nie mają pojęcia o tego typu szkoleniach.
Celujemy w pasje i tworzymy marzenia o jeździe Mercedesem
Opracowaliśmy kompleksowe działania, wykorzystując różnorodne kanały w oparciu o strategię stworzoną tylko dla tej kampanii. Jej celem było skuteczne dotarcie do grupy docelowej i zachęcenie jej do zakupu biletów na oba szkolenia.
Warto zaznaczyć, że klienci, którym mieliśmy sprzedać bilety na AMG Driving Academy i Safety-Experience są różni, mimo, że oba szkolenia dotyczą motoryzacji.
Co wpłynęło na sukces sprzedaży biletów na oba wydarzenia?
Składowe kampanii sprzedażowej, które przyczyniły się do sukcesu sprzedaży biletów na prestiżowe szkolenia Mercedes-Benz, obejmowały szereg działań. Kampania wykorzystywała dedykowane strony lądowania z informacjami o szkoleniach, które zachęcały do pozostawienia danych kontaktowych. Istotna była także strategia komunikacji z wykorzystaniem mediów społecznościowych, gdzie publikowano treści promujące szkolenia, w tym zdjęcia i filmy z poprzednich edycji.
Dodatkowo, zastosowano płatne kampanie reklamowe w mediach społecznościowych (Meta ADS) i Google ADS, które skupiały się na promocji szkoleń oraz zachęcaniu do uczestnictwa. Wszystkie te działania były integralną częścią sukcesu sprzedażowego i zostały dokładnie opisane poniżej.
Landing page
Stworzyliśmy dedykowane strony lądowania na każde wydarzenie. Prezentowały one zalety uczestnictwa oraz szczegółowe informacje (terminy, ceny, wolne miejsca). Strony zbudowaliśmy tak, aby ich treści zachęcały do pozostawienia swoich danych w formularzu, który znajdował się na końcu strony. Podkreślaliśmy, że nie jest to jednoznaczne z zapisem na szkolenie, aby potencjalny klient czuł mniejsze zobowiązanie (pomogło to w późniejszym rozwianiu wątpliwości podczas kontaktu z organizatorem).
We wsparciu naszych specjalistów web designu zaktualizowaliśmy też stronę internetową BMG Goworowski, aby stali klienci mogli łatwo znaleźć informację o organizowanych szkoleniach i trafić na dedykowany landing page.
Strategia komunikacji
Przy tworzeniu treści wykorzystywaliśmy tematy związane z doświadczeniami uczestników poprzednich edycji szkoleń. Do promocji w mediach społecznościowych posłużyły zdjęcia oraz filmy z poprzednich edycji. Przedstawienie emocjonujących chwil za kierownicą miało za zadanie zachęcić potencjalnych klientów do wzięcia udziału w nadchodzących szkoleniach.
Treści były publikowane na Facebooku, Instagramie, LinkedIn i wizytówce Google.
Meta ADS
Wykorzystaliśmy płatne kampanie wyświetlane na platformach społecznościowych do promowania wydarzeń. Opublikowaliśmy specjalnie przygotowywane grafiki i wideo relacje z poprzednich szkoleń. W pierwszym etapie kampania miała za zadanie zebrać ogólnie zainteresowane osoby i poinformować o tym, czym są szkolenia, co można zyskać będąc na nich oraz jakie emocje im towarzyszą.
Stworzyliśmy również kampanię pod konwersję. Skupiała się ona na sprzedaży i trafieniu do osób, które chcą pozostawić swoje dane w formularzu i dowiedzieć się więcej przed finalnym zakupieniem miejsca.
Kolejnym naszym krokiem było ustawienie zestawu reklam trafiających tylko do osób, które już szybciej odwiedziły dany landing page – tak zwanej kampanii remarketingowej.
Warto zaznaczyć, że na bieżąco konfigurowaliśmy ustawienia techniczne oraz grafiki i treści wyżej opisanych kampanii reklamowych. Komunikowaliśmy o ostatnich wolnych miejscach czy promocyjnych cenach.
Google ADS
Zdecydowaliśmy się również wykorzystać płatne kampanie reklamowe w Google.
Zostały one zaprojektowane tak, aby skupić się na kluczowych obszarach, które przyciągały uwagę potencjalnych klientów i zachęcały ich do uczestnictwa w tych prestiżowych szkoleniach.
Przy wdrażaniu kampanii skupiliśmy się na kilku istotnych elementach, które przyczyniły się do wysokich wyników:
- celowanie w określone zainteresowania i pasje;
- wykorzystanie precyzyjnego targetowania;
- kreatywne i przyciągające uwagę kreacje.
Co ważne, ciągle monitorowaliśmy i optymalizowaliśmy kampanie, reagując na feedback i zmieniające się warunki rynkowe. Dzięki temu były one bardziej elastyczne i dostosowywane do zmieniających się potrzeb i zachowań odbiorców.
Dzięki reklamom w środowisku Google ADS skutecznie zwiększyliśmy widoczność szkoleń organizowanych pod szyldem BMG Goworowski w wynikach wyszukiwania oraz w szerokiej sieci reklamowej. Wpłynęło to na zainteresowanie wydarzeniami, a w efekcie – przyczyniło się do osiągnięcia założonych celów sprzedażowych.
100% skuteczności w spełnieniu motoryzacyjnych marzeń
Dzięki kompleksowej obsłudze marketingowej i współpracy z BMG Goworowski udało się sprzedać wszystkie miejsca zarówno na szkolenie Safety Experience, jak i na AMG Driving Academy! Jest to sukces powielany przez nas co roku – w poprzednich edycjach również wyprzedaliśmy miejsca.
Poniżej przedstawione zostały najważniejsze wyniki przeprowadzonych przez nas działań.
Skorzystaj z naszego doświadczenia
W naszej współpracy z evostudio najbardziej cenimy szybkość terminowość i nieszablonowe podejście.
Od 2018 roku jesteśmy bardzo zadowoleni z pracy wszystkich specjalistów evostudio i polecamy ich jako skutecznego oraz profesjonalnego partnera.
Dyrektor Marketingu BMG Goworowski
Adam Braumberger
Chcesz podjąć współpracę z pewnym partnerem w dziedzinie marketingu i sprzedaży? Zwiększyć zasięgi, zacieśnić relacje z klientami i osiągnąć sukces w branży motoryzacyjnej?
Evostudio jest najlepszą drogą evolucji dla Twojego biznesu!
Razem możemy osiągnąć wyjątkowe rezultaty i sprawić, że Twoja oferta stanie się jeszcze bardziej pożądana w oczach pasjonatów motoryzacji.
Skontaktuj się z nami już dziś: