B90

koncertowe miejsce w Trójmieście







problem


Not quite my tempo

 

W lipcu 2016 roku nawiązaliśmy współpracę z gdańskim klubem B90 w zakresie digital marketingu. Powierzono nam tym samym opiekę nad dwoma powiązanymi brandami: B90 oraz powiązanym portalem internetowym, poświęconym muzyce alternatywnej - soundrive.pl.

 

Trzeba przy tym zaznaczyć, że z klubem - w zakresie działań programistycznych - współpracujemy już od 2014 roku, od kiedy wykonaliśmy dedykowany serwis sprzedaży biletów - www.tickets.soundrive.pl.

Na podstawie analizy i dyskusji z Klientem, zdefiniowaliśmy następujące cele marketingowe:

  • zwiększenie ogólnej sprzedaży biletów;
  • zwiększenie udziału sprzedaży biletów w dedykowanej bileterii (klub korzystał wówczas z około 10 różnych kanałów sprzedaży biletów, a udział biletów kupowanych przez www.tickets.soundrive.pl wynosił ok. 50%),
  • zwiększenie zasięgów treści publikowanych na fanpejdżu oraz zaangażowania użytkowników,
  • zwiększenie docieralności treści publikowanych na portalu soundrive.pl


1/ ujednolicenie materiałów

 

The Social Network

 

Jednym z pierwszych podjętych przez nas działań było przeprowadzenie szczegółowej analizy grup docelowych marki jak i podejmowanych przez Klienta dotąd działań reklamowych

 

W następstwie wykonania audytu, podjęliśmy decyzję o znacznym zmniejszeniu budżetów reklamy Google Adwords w kampaniach paid social, uznając ją za nieefektywną i relokowaliśmy budżet na rzecz reklamy Facebook Ads. Działanie to okazało się strzałem w dziesiątkę - Facebook okazał się znacznie lepszym kanałem marketingowym do pozyskania zainteresowania klientów z eventowej grupy docelowej.

 

Następnie, dotąd szeroko targetowaną reklamę FB Ads uszczegółowiliśmy pod względem zainteresowań i zdywersyfikowaliśmy przekrojowo różnymi typami reklam. Podłączyliśmy również narzędzia remarketingowe. Po upływie pół roku działania marketingowe opieraliśmy już w większości na custom audiences i reklamie powracającej.

 



2 / customer service

 

Masz wiadomość

 
Równolegle, zajęliśmy się zwiększeniem zaangażowania klubu w rozwiązywanie problemów klientów na Facebooku.

 

Sprawny customer service miał zmniejszyć dystans między klientem a marką i poprawić (i tak bardzo dobry!) wizerunek klubu. Zainwestowaliśmy w prawie 24-godzinną obsługę wiadomości. Efekty znalazły uznanie w postaci wysokich pozycji w kolejnych rankingach SoTrender.



3 / strategia komunikacji

 

Less is more

 

Ograniczyliśmy ilość postów do maksymalnej liczby dwóch dziennie na głównym profilu, a także udział postów z linkiem na rzecz dedykowanych grafik oraz filmów.

 

Większą ilością treści zaczęliśmy obdarowywać strony klubowych eventów - kontent dotyczący poszczególnych wydarzeń, niefiltrowany przez algorytm EdgeRank i prezentowany ścisłej grupie docelowej, miały podnieść ich relewantność dla odbiorców.  Zmianie uległ też sposób komunikacji - nowy styl copywritingu zakładał zwięzłą komunikację wzbogaconą o ładunek emocjonalny i angażujące pytania. Ponadto, ograniczyliśmy się do promowania jednej tylko bileterii.



4 / strona soundrive.pl

 

Nowe soundrive.pl

 

Dla Soundrive.pl stworzyliśmy od podstaw nowy serwis internetowy, graficznie stylizowany na wydanie czarno-białej gazety.

 

Usprawnienie architektury informacji, zmiana języka kodu oraz dodanie responsywności zaowocowały zwiększeniem odwiedzalności strony, a przede wszystkim spowodowały wydłużenie się średniego czasu, który użytkownik spędza w serwisie.


Efekty naszych działań

 

Pierwszym odczuwalnym skutkiem działań był gwałtowny wzrost polubień profilu i reakcji pod postami, a także niezła frekwencja na pierwszych promowanych wspólnie koncertach.

 

Finalnie, zasięg organiczny postów wzrósł na przestrzeni 18 miesięcy o ponad 100%, a ilość fanów profilu zwiększyła się o ponad 1/3.
Już w pierwszych miesiącach działań udało nam się przekanałować sprzedaż na dedykowaną bileterię klienta. Po pół roku działań, ok. 85% wszystkich biletów sprzedawanych było za pośrednictwem tickets.soundrive.pl.
Najbardziej efektowny wzrost (o którym mówić nie wypada ;)) osiągnęliśmy jednak na poziomie ogólnego stanu sprzedaży biletów.

+ 100%

Zasięg organicznych postów

+ 33%

Liczba fanów profilu

85%

Zasięg organicznych postów

+ 120%

Sprzedaż biletów we własnym systemie bileteri



Poznaj więcej projektów


Potrzebujesz pomocy w swoim projekcie?
Pomożemy!

 

  • za darmo wycenimy usługę
  • poinformujemy Cię o czasie realizacji
  • odpowiemy na dodatkowe pytania :)