5 narzędzi, które przyspieszą Twoje działania marketingowe
(zwłaszcza jeżeli dopiero zaczynasz)


Czy można prowadzić działania marketingowe bez pomocy narzędzi? Można, tylko po co?
Dobrze dobrane narzędzia pozwalają na zwiększenie Twojej skuteczności i zaoszczędzenie masy czasu. 

 

W naszym przeglądzie wybraliśmy narzędzia proste w obsłudze i darmowe - abyś nie miał (bądź nie miała) wymówki, by ich nie wypróbować ;) Używamy ich w Evostudio, dlatego możemy zagwarantować Ci ich skuteczność. 


GetResponse - ulubione narzędzie Evostudio do email marketingu

Jakiś czas temu, projektantka stron www, która pracowała dla naszego klienta, powiedziała nam, że GetResponse to jedno z najlepszych narzędzi, z jakim miała okazję pracować (miała za sobą pracę z kilkoma, m.in. MailChimpem). Naszym zdaniem miała rację.

 

Dlaczego tak je lubimy?

  • Pozwala na wysyłanie wiadomości email do Twoich klientów bez pomocy grafika i programisty
  • GetResponse to narzędzie proste, intuicyjne i świetnie łączące się z WordPressem
  • W darmowej wersji masz dostęp do wielu szablonów wiadomości
  • Samodzielnie możesz stworzyć landing page w prostym kreatorze
  • Masz dostęp do szczegółowych wyników dotyczące zainteresowania Twoimi mailami
  • GetResponse gwarantuje dostarczalność na poziomie 99%, to najwyższy wskaźnik na rynku

 

To tylko mały wycinek ze wszystkich szablonów, jakie GetResponse oferuje ZA DARMO


U jednego z naszych klientów wykorzystaliśmy GetResponse do automatycznej wysyłki maili. Jak? Każdy, kto przeglądał ofertę na stronie www mógł poprosić o szczegółowy harmonogram, który przychodzi na wybrany adres mailowy w ciągu kilku minut. Dzięki temu sekretariat zyskał dużo czasu, który wcześniej musiał poświęcać na odpowiadanie na każdego maila z zapytaniem o szczegóły, a potencjalny klient dostaje odpowiedź już po kilku minutach i nie musi czekać. Dodatkowym bonusem jest rosnąca baza mailingowa osób, które są potencjalnie zainteresowane ofertą.



Co jeszcze lubimy w GetResponse?

 

W darmowej wersji możesz zbudować swoją pierwszą bazę, a płatny plan rozważyć dopiero, gdy Twoja baza się powiększy (poza 500 adresów) - dzięki temu bez dodatkowych kosztów nauczysz się email marketingu w swojej firmie i być może już wtedy osiągniesz pierwsze zyski. Warto wspomnieć, że rozszerzone funkcje możesz testować przed 30 dni i opłacić je, jeżeli faktycznie przyniosą korzyści Twojej firmie.

 


Clickup - kombajn do organizacji pracy

Trello i Asanę bije na głowę, świetnie sprawdza się zarówno w pracy jedno, jak i wieloosobowej. Zanim zdecydujesz się na zakup pakietu płatnego, popracuj na wersji darmowej - jeżeli nie prowadzisz dużej firmy, spokojnie Ci wystarczy.

 

W Evostudio Clickup pomaga nam w organizacji zadań dla klientów, dzięki niemu śledzimy przepływ pracy oraz skutecznie zlecamy zadania pomiędzy działami. 


Clockify - pokaże Ci, gdzie ucieka Twój czas

Idealne, gdy bardziej niż na kontrolowaniu pracownika (dane na temat ich pracy są raczej informacją poboczną), zależy Ci na sprawdzaniu czasu, jaki przeznaczany jest na różne projekty i konkretne zadania. Warto je wdrożyć, by sprawdzić, gdzie ucieka nam czas i dlaczego zadania wciąż się piętrzą, mimo że za nami kolejne nadgodziny. 

 

W Evostudio Clockify zawsze idzie w parze z Clickupem, chociaż można pracować na nim osobno lub zintegrować z innym narzędziem do organizacji zadań.


Bitly - świetny początek dla osób, które przeraża Google Analytics

Oczywiście nie rekomendujemy, aby rezygnować z GA, ale Bitly może pomóc przełamać pierwsze lody z analityką. To narzędzie znane głównie jako “skracacz” linków, jednak na tym nie koniec. 


Bitly pomoże Ci zaznajomić się z UTMkami (a to kolejny krok do przyjaźni z Google Analytics), a także wskaże podstawowe dane na temat ruchu, jaki generuje Twój URL. Ile osób kliknęło link oraz kiedy ruch był największy. Każdy link możesz opisać i uzyskać osobne statystyki.

Bitly - proste statystyki kliknięć w link


Google Alerts - bezobsługowe narzędzie do śledzenia czy o Twojej firmie (lub konkurencji) piszą w internecie

Wystarczy, że raz je ustawisz (co zajmie Ci dosłownie pół minuty), a potem wszystkie powiadomienia automatycznie będą spływały na Twoją skrzynkę pocztową. 

 

Jak to się dzieje? Już tłumaczymy…
 

  1. Wejdź na stronę www.google.pl/alerts
  2. W oknie, które widzisz na stronie wpisz nazwę swojej firmy bądź inną frazę, którą chcesz śledzić
  3. Kliknij w przycisk "Utwórz alert"
  4. To wszystko! 

 

 


Wystarczy wpisać nazwę swojej firmy lub wybraną frazę i zatwierdzić

Google Alerts - wystarczy wpisać frazę do śledzenia i Voila!


Tak wygląda przykładowa treść maila, jaki dostaniesz od Google Alerts (tu dla frazy bmg+goworowski)

Google Alerts - tak wygląda mail, który dostaniesz


Oczywiście narzędzi, które ułatwiają prace marketingowca jest o wiele więcej, a my chętnie podzielimy się nimi w kolejnych wpisach na blogu. 

 

Jeżeli potrzebujesz pomocy w instalacji i konfiguracji narzędzi albo zastanawiasz się, czy w ogóle potrzebujesz narzędzi - napisz do nas na kontakt@evostudio.pl i umów się na konsultację z naszym specjalistą. 

Zachęcamy do testowania naszych pierwszych rekomendacji i korzystania z darmowej wiedzy, jaką znajdziesz na EVOBLOGU.

 


Milena Waruszewska

Milena Waruszewska

CMO


Zainteresowała Cię oferta naszej firmy?
Przedstaw nam swoje cele i osiągnijmy je razem.