Niecodzienne reklamy. Te grafiki zapadną Ci w pamięć!

 

Grafiki reklamowe to jedna z najważniejszych form reklamy w dzisiejszych czasach. Służą one do przyciągnięcia uwagi potencjalnych Klientów i przedstawienia produktów lub usług w atrakcyjny sposób. Sukces grafik reklamowych wymaga znacznie więcej pracy niż umieszczenia na nich obrazu i sloganu.Grafiki reklamowe, aby osiągnąć zamierzony cel, muszą być oryginalne, kreatywne i skuteczne w przekazywaniu przesłania reklamowego. A nie jest to tak proste zadanie, jak mogłoby się wydawać. 

Na co dzień analizujemy i tworzymy wiele grafik reklamowych. Przeanalizowaliśmy wiele przykładów najciekawszych grafik reklamowych, które zrobiły duże wrażenie na odbiorcach i pomogły w osiągnięciu celu reklamy. W ten sposób powstał subiektywny ranking evostudio zawierający TOP 8 niecodziennych reklam. Znajdą się tutaj zarówno mocarne marki, które zna każdy, jak i mniejsze, o którym możliwe, że usłyszysz pierwszy raz. 

8. Volkswagen

Zacznijmy nasz ranking od niezwykle ciekawej grafiki. Zatem czemu znalazła się na ostatnim miejscu? Jak zobaczysz kolejne reklamy, to nie będziesz się już dziwić. Powyższa koncepcja przedstawia obraz jeżozwierza nieskazitelnie "zaparkowanego" pomiędzy dwiema plastikowymi torbami ze złotymi rybkami. W ten oto sposób znana marka samochodów Volkswagen reklamowała funkcję asystenta parkowania.

Plakat marki Volkswagen bez żadnego dodatkowego hasła pokazuje odbiorcom, że dzięki ich technologii można zaparkować z precyzją i uniknąć  wszelkich zagrożeń wiążących się z parkowaniem ciasno między dwoma samochodami. Zwierzęta zawsze przyciągają wzrok, więc chociaż nie nawiązują one stricte do marki, spełniają swoją funkcję początkowego zaciekawienia odbiorcy. 


7. Ecovia

Kampania reklamowa Ecovia wykorzystuje serię uderzających (dosłownie!) grafik,  aby zwiększyć świadomość wpływu telefonów komórkowych na zwiększenie liczby wypadków samochodowych. Zamiast brutalnych zdjęć z wypadków marka postanowiła zaprezentować twarze potencjalnych ofiar i uderzające w nie dłonie z namalowanymi samochodami. 

Pod dłonią sprawcy wypadku znajduje się krótki opis z mocnym przekazem "Stop przemocy" i wskazanie, w jaki sposób można ograniczyć ilość wypadków samochodowych, np. poprzez niepisanie za kółkiem, niepicie, spokojną i wolną jazdę. Ta kampania obrała zupełnie inną drogę do zakomunikowania o zagrożeniu i naszym zdaniem jest ona niezwykle trafiona.


6. KFC

Grafika reklamowa KFC w zupełnie inny sposób ukazuje wieloletni główny slogan marki stworzony wcześniej przez Zame Zhou wraz z LamanoStudio - It's Finger Lickin' Good. Jest to bardzo sprytna reklama, która prezentuje jak ciężko oprzeć się smakowi tego fast foodu. Każdy spróbować produktów KFC, nawet przycisk Home w telefonie. 

Inne wersje graficzne tej serii prezentowały również klawiaturę i kontroler do gry.  Chociaż na pierwszy rzut oka reklama nie kojarzy się z amerykańską siecią barów szybkiej obsługi, to zdecydowanie jest to jedna z tych grafik, obok której nie da się przejść obojętnie.


5. Colgate 

Jest to niezwykle minimalistyczna grafika promująca nić dentystyczną firmy Colgate. Czy oznacza to, że grafik się nie postarał i gonił go deadline? Nic z tych rzeczy! Ta grafika jest przemyślana i mimo małej ilości elementów ma w sobie pełnię przekazu. Reklama prezentuje,  jak skuteczna jest ich nić. 

Umieszczenie połówki kiwi daje odbiorcom do zrozumienia, że nić dentystyczna Colgate wyłapuje nawet najmniejszy fragment i można dzięki niej uniknąć kawałków jedzenia, z którymi nie radzą sobie inne nici. Inna wersja tej samej serii reklamowej prezentuje truskawkę.


4. Sanzer

Nadszedł czas na jedną z mocniejszych grafik reklamowych (nie tylko w naszym rankingu, ale również z ostatnich lat). W tej reklamie żelu do rąk Sanzer użył obrazu starych telefonów publicznych, które zamiast przycisków z numerami mają brudne palce wystające z otworów. Hasłem reklamowym było proste pytanie - "Czego naprawdę dotykasz", które połączone z grafiką nawet dzisiaj skłania do refleksji. 

W tej kampanii marka zaprezentowała 3 grafiiki reklamowe i promowała ochronę przed bakteriami właśnie dzięki środkowi do dezynfekcji, jakim jest ich żel do rąk. Kolejne grafiki również podmieniały elementy przestrzeni wspólnej, tj. klamki, chwytaki w środkach komunikacji, na brudne dłonie, wzbudzając jednocześnie wstręt oraz chęć użycia produktu Sanzer.


3. FedEx

W ten oto sposób doszliśmy do podium, które rozpoczniemy z tą niezwykle twórczą kampanią reklamową, która podkreśla szybkość i łatwość świadczonych przez markę usług. Kampania ma przypominać o tym, że dzięki swoim usługom marka FedEx zmniejsza odległość pomiędzy kontynentami, jakby dzieliło ich jedno piętro, a wysłanie paczki jest równie proste, co wręczenie jej zamieszkałej obok osobie. 

Grafika reklamowa tej kampanii prezentuje obie Ameryki, ale to nie jedyna koncepcja. Inne reklamy z serii prezentują pozostałe kontynenty i podkreślają, że FedEx jest firmą skierowaną do ludzi z różnych środowisk ekonomicznych. Ten przykład idealnie prezentuje jak wiele treści można ująć w jednym przekazie graficznym i to bez dodatkowo rozbudowanych haseł. 


2. KelOptic

Grafika reklamowa filmy KelOptic "Zmienić impresjonizm w hiperrealizm" wykorzystała słynny autoportret Van Gogha i prawie została zwycięzcą w naszym subiektywnym rankingu. Obrazy tego malarza charakteryzują impresyjne i dynamiczne pociągnięcia pędzla, dające wrażenie rozmazania. Marka KelOptic postanowiła to wykorzystać i w kreatywny sposób pokazała, jak ich produkt może poprawić wzrok. Z okularami Keloptic każda twarz, nawet z autoportretu Van Gogha, będzie wyraźniejsza niż kiedykolwiek.

Claude Monet i Georges-Pierre Seurat również doczekali się wyostrzenia swoich obrazów dzięki okularom KelOptic. Cała kampania została doceniona i otrzymała nagrodę One Show Design Merit w 2014 roku.


1. JBL

And the winner is…Grafika reklamowa marki JBL to część kampanii pt. "Block Out The Chaos".Trzeba przyznać, że zaprezentowana przez markę ilustracja 3D jest nie tylko piękna, ale również trafnie prezentuje, jak słuchawki JBL pozbywają się hałasów z otaczającego świata. Dzięki redukcji szumów właściciel słuchawek jest szczęśliwy - skupia się na muzyce, a nie problemach wokół. 

W ramach kampanii, marka JBL stworzyła kilka grafik. Naszym zdaniem najciekawszą kreacją jest ta, która przedstawia kłótnię Trumpa i Kim Dzong Una z zasobami nuklearnymi w tle. Pozostałe grafiki z tej serii odnoszą się również do mniejszych, acz równie stresujących problemów jak np. płaczące dzieci, ujadające psy, czy kłócących się członków rodziny.


Dlaczego warto wykorzystywać nietypowe i kreatywne koncepcje graficzne w swoich kampaniach reklamowych?

Ponieważ pozwalają one na dużo skuteczniejsze przyciągnięcie uwagi konsumentów i zapadnięcie w ich pamięci. Wyróżniają one również firmę/produkt wśród konkurencji. Marki, które zaprezentowaliśmy w naszym rankingu nie tylko zyskały lepszą rozpoznawalność swoich produktów, ale również większe zainteresowanie ze strony konsumentów.
Jak możesz wykorzystać te pomysły w promocji swojej marki? Jest kilka sposóbów, m.in:

  • rozśmieszenie odbiorcy poprzez użycie żartów z przymrużeniem oka
  • kreatywne ujęcie przekazu, np. poprzez użycie znanego obrazu czy zdjęcia i nałożenie na niego swojego produktu
  • wzbudzenie emocji (nierzadko trudnych), a tym samym skłonienie do refleksji
  • zastąpienie słów obrazem, czyli zamiast długich haseł staraj się “pokazać” to, co Klient powinien wiedzieć o Twojej marce

Jak widać, nie ma ściśle określonej ścieżki, którą należy dążyć, aby grafiki przyciągnęły wzrok i zostały w pamięci odbiorcy na długo. Warto pozwolić sobie na odrobinę szaleństwa i równolegle do sprawdzonych metod testować nowe pomysły na odważne kampanie.


Opracowywanie i przygotowywanie grafik reklamowych to coś, czym zajmujemy się na co dzień. Napisz do nas i sprawdź nasze głowy pełne pomysłów! 

Zaobserwuj nasze SoMe i bądź na bieżąco ze wszystkimi marketingowymi nowościami:


Dominika Zdrojewska

Dominika Zdrojewska

Junior Marketing Manager


Zainteresowała Cię oferta naszej firmy?
Przedstaw nam swoje cele i osiągnijmy je razem.



Darmowa porcja wiedzy
i konkretne korzyści

Dołącz do naszego mailingu, w którym za darmo dzielimy się wiedzą, rozwijamy Twoje umiejętności marketingowe i pomagamy w osiąganiu konkretnych celów biznesowych.

Chcę otrzymywać mailing od Evostudio sp. z o.o. Twoje dane osobowe będą przetwarzane w celu obsługi mailingu przez GetResponse na zasadach opisanych w Polityce Prywatności. W każdej chwili możesz zrezygnować.